lördag 27 augusti 2016

Akvarellmålning och Ridkonstens dag

Akvarell har jag hållt på med sedan gymnasiet, eller ja tidigare än det också, men då ansåg jag väl mest att det var en dyr vattenfärg. Jag har dock aldrig blivit riktigt vän med färgerna, förrän nu. Det går ju aldrig att ångra det man målat med en akvarellfärg. Har man målat mörkt så har man, det är väl mest det man måste hålla koll på, annars är det en väldigt förlåtande färg som gör färgövergångar mjuka och som ger många målningar mer liv än vad andra metoder kan göra.

Cornelia Rylén och Corvara - akvarell, A4.
Denna gång blev det ett porträtt av Cornelia Rylén och hennes häst Corvara, som också ägs av Tyra Sjöstedt om jag inte missminner mig. 

Idag är jag med på Ridkonstens Dag på Lögdöbruk i Timrå, visar upp några porträtt och delar ut visitkort. Kom dit vettja! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar