onsdag 1 juni 2016

Utflykt till Furuvik


Det började med att mamma och pappa skulle ta med brorsans två barn till Furuviks djurpark, då blev vi så sugna på att åka med - så vi gjorde det. Vi hyrde en havsstuga intill parken och bodde där allesammans. Lille Gottfrid börjar bli en resvan kille, två weekend semestrar och är fyra veckor gammal! Han verkar inte ha något emot att vara på resande fot. Han äter, rapar, skiter och sover och ibland sätter han in några gallskrik - när han inte är vaken och nöjd då!

Hur som helst, Furuvik är en fantastisk plats blandat med djur, tivoli, mat, mystik och natur.  


Kalle har blivit en superfarsa, han fixade allt (förutom amningen) medan jag sprang runt och fotograferade.


Det fanns mängder med djur att imponeras av, några av mina favoriter var flamingofåglarna här under, deras skrud är ju helt fantastisk.



Gottfrid sov gott under större delen av vistelsen i parken, båda dagarna vi var där. Jag inbillar mig att han sover som bäst när man är utomhus och det är mycket ljud och rörelser. 


Kalle och Gottfrid

Lilly, jag och Gottfrid

Mamma och pappa





Då det var morsdag just denna dag så bjöd jag mamma på bergochdalbanan Rocket. Det var minst sagt roligt, vi gillar verkligen såna där banor vi.



Flodfärd genom Sydamerika blev de också. Vem väger mest, mamma eller Arvid?






Har du vägarna förbi Gävle så missa inte detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar