tisdag 22 mars 2016

Barnrummet



Jag måste erkänna att vi inte brukar lägga mycket pengar på insidan huset, inte än i alla fall. Lagård, djur, hagar och sådant fix går alltid före. Men nu gjorde vi en renovering av det rum som vi ville ha till den i magen. En mycket billig renovering måste jag säga, målade tre av väggarna och satte upp en marrakech tapet som fondväg på den fjärde. Jag ska visa den framöver. Trägolvet fick vara kvar som det är, likaså taket som är vitmålat. Höga lister hittade vi i virkesförrådet här på gården, förra ägaren specialbeställde dem så de skulle likna originalet, så sådana lister finns snart i alla rum. Det gillar jag! Så ja - det blev en billig renovering för vår del. Alla möbler är begagnade. Endel fick vi med gården, andra kommer från släktingar. Tvärnöjd blev jag. Mer bilder kommer framöver, kanske när bebisen flyttat in, vilket borde bli rätt snart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar