torsdag 20 augusti 2015

Att fylla sex år

Idag fyller min brorsdotter Lilly sex år. Det är mer än en hel hand, som hon beskrev det själv. Självklart hade jag planerat in en present som jag visste hon skulle tycka om. Är man sex år finns en hel uppsjö av potentiella presenter, önskelistan skenade mellan en radiostyrd bil, barbiedockor, Dr McStuffins doktorset, kläder, pysselmaterial och så mycket mer. Men jag valde att ge henne ansvar. Uppfödd och boendes på en bondgård så var det liksom på tiden att få det där egna djuret och ansvaret. I kortet hon fick av mig och Kalle började ett snöre som hon fick följa runt i stort sett hela gården. Längs vägen fick hon uppdrag som att visa trix på studsmattan och göra kullerbyttor på gräset. Sedan kom hon fram till fårstallet och när hon öppnade porten till den timrade innerdelen är hennes ansiktsuttryck obetalbart. Det var magiskt att få ge bort den känslan jag så väl känner igen från min egen uppväxt. Att få något totalt oväntat men som man så innerligt vill ha, det får hjärtat ett bulta de där extra slagen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar